Lynn solliciteerde ruim zes jaar geleden op de functie van ‘recruiter’ bij FlexiblePlus, ze weet het nog goed. ,,Heb ik maar heel kort gedaan’’, lacht ze, met de kennis van nu. Wat ze wél deed, was spontaan meehelpen met de administratie. Eerst twee ochtenden, toen twee dagen, en toen gewoon fulltime. Boekhouding en administratie dus. Moet je weten dat Lynn haar werkende leven ooit begon in de luchtvaartdienstverlening, oftewel als stewardess, en volop werkzaam was in de horeca. En dat ze International Business had gestudeerd.
Ze voelde zich blijkbaar enorm thuis in de boekhouding en administratie, toch? ,,Het lag me wel’’, zegt ze met gevoel voor understatement. ,,Maar, ik vond het vooral fijn om wat meer op de achtergrond te zijn.’’ Daar zegt ze wat. Liefst op de achtergrond. Daardoor vond ze de juiste weg in het doolhof van werk. In alle bescheidenheid werkte Lynn in die beginjaren voor FlexiblePlus, maar tegelijkertijd werkte ze keihard aan zichzelf.
En let op, Lynn ging als een trein. Ze deed een Praktijkopleiding Boekhouden, leerde Arbeidsrecht, deed een opleiding Backoffice Professional, een opleiding Management en Leidinggeven, een cursus Documentherkenning en als kers op de taart schoolde ze bij tot Vestigingsmanager. En dat is wat ze nu doet bij FlexiblePlus, werken als vestigingsmanager. Ze gaat over het totale reilen en zeilen van het hoofdkwartier in Raalte, van de koffie tot aan het personeel. En dat doet ze goed, want ze kent de klappen van de zweep.
Door schade en schande wijs geworden, maakte ze de afgelopen jaren constant verbeteringen door. ,,Ik ben een sterker persoon geworden, met vallen en opstaan.’’ Terugkijkend is ze nog steeds supertrots op haar werk in de afgelopen jaren. Ze zette namelijk eigenhandig een complete administratie op poten voor het bedrijf. ,,Ja, ik wilde het vooral voor de medewerkers beter maken’’, zegt ze. ,,We moesten voor vragen over loonstroken en dergelijke altijd doorverwijzen naar een administratiekantoor. Konden we zelf niets mee. Dat is niet handig, en ook niet prettig voor de medewerkers. Het administratiekantoor zat bovendien in Amsterdam. Niemand kende daar een naam. Daar wilde ik verandering in brengen. Ik wilde de medewerkers helpen, en vooral beter helpen. Vandaar die drive voor een nieuwe administratie, kunnen we zelf antwoord geven op vragen over loonstroken en dergelijke.’’
Ze geniet ervan dat ze mensen blij maakt met haar bijdrage. ,,Als een klant blij en geholpen is, of een collega dankbaar is, daar geniet ik het meest van’’, zegt Lynn. ,,Ik vind het fijn om in een kleine organisatie te werken. Het is niet per se makkelijker. Juist niet misschien. Maar omdat je veel verschillende dingen doet en moet doen, groei je. Ik ben blij dat ik zelf beslissingen kan maken, en dat de keuzes niet zomaar vanuit de directie worden opgedrongen. Dat voelt goed, en is soms spannend. Ik voel de euforie als ik iets heb neergezet, iets heb bereikt. Daar word ik een sterker persoon van.’’ En daarom zit Lynn momenteel op de stoel van vestigingsmanager, op een fijne plek, vindt ze zelf. ,,Ik ben in de afgelopen jaren zekerder geworden. Veel geleerd. Ontwikkeling doorgemaakt. Nu weet ik waar ik het over heb. Die persoonlijke groei, daar ben ik vooral heel blij mee.’’